Szép város Kolozsvár…

Szerkesztő: | 2018. február 2. | Hírek, Hírek

Tordai sóbánya, Heltai-ház, Válaszút, bonchidai kastély, Légy jó mindhalálig, A Viszkis, Kolozsvár – mind-mind egy felejthetetlen hétvégi osztálykirándulás állomásai. Mindez 2018. január 26. és 28. között.

A tömött hátsó sorok a buszban megalapozták a csapatépítés alaphangulatát. Kolozsvár felé megálltunk a tordai sóbányánál. Az idegenvezető ismertetője, valamint a többszáz lépcső után elmerülhettünk a bánya nyugalmában, amit távozás előtt egy-két velőtrengető igazi székely csujogatással törtünk meg (így teszteltük a visszhangot). A bányalátogatás után – hogy tudja, gondolunk rá – videó híváson keresztül beszéltünk Fannival, az osztálytársunkkal, aki jelenleg cserediákként külföldön él. Egy további kis buszozás, majd egy „rövid” séta után, csomagjaink terhétől megszabadulva fedezhettük fel szobáinkat a Heltai-házban. Este célba vettük a Iulius Mallt. A tömegközlekedést legalább annyira élveztük, mint a shoppingolást. A Cinema City-ben A Viszkis című filmet izgulhattuk végig, egyik kezünkben kólával, másikban egy nagy adag pattogatott kukoricával. A film utáni hazavezető hosszú út sem telt haszontalanul. Az osztályfőnökünk vezetésével éjszakai városnézés lett a vége. Akiknek még maradt energiájuk a sok buszozás, lépcsőzés és gyaloglás után, azok jó sokáig szórakoztak. Szombaton ismét buszra ültünk, és meg sem álltunk Válaszútig, ahol Kallós Zoli bácsi gazdag néprajzi gyűjteményét tekinthettük meg. Meséltek nekünk az itt élő mezőségi, valamint a kalotaszegi és moldvai magyarok hagyományairól, népszokásairól, népviseletéről. Gyönyörű ruhákat, bútorokat és használati tárgyakat csodálhattunk meg. Ezt követően meglátogattuk a bonchidai Bánffy-kastélyt, amely sajnos szörnyen rossz állapotban van, de így is rengeteg apró szépséget találtunk benne. Néhány bútor, megmaradt festés a mennyezeten, az ablakokon beszűrődő fénysugár – mind-mind elvarázsolt. Azért szeretünk az osztályfőnökünkkel, Székely Zoltán tanár úrral kirándulni, mert nem csupán lazítunk, hanem rengeteg új dolgot tanulunk, és bővül az igényünk is a szépre. A kastélylátogatást városnézés követte. A magyarság életében fontos helyeket látogattunk meg, mint például Mátyás király, Bocskai István fejedelem, vagy Bolyai János szülőházát. A Szent Mihály templomban eltöltött néhány csendes perc biztosította a lelki feltöltődést. A Fellegvárról szép kilátás nyílt a városra. A délutáni szabadprogramot követően régi Gimis diákok meséltek nekünk a kolozsvári egyetemista életről, amely a későbbiekben segítségünkre lehet, amikor egyetemet választunk. Hálásak vagyunk nekik, hogy szántak ránk időt, és tanácsokkal láttak el bennünket. Utolsó délelőtt egy csodaszép musicalt, a Légy jó mindhaláligot néztük meg a színházban, amely méltó befejezése volt a kirándulásnak. Nagyon hálásak vagyunk az osztályfőnökünknek, amiért ilyen tartalmas kirándulást szervezett nekünk, köszönünk mindent.