Kirándulás határtalanul

Szűcs-Olcsváry Melinda  |   jún. 12, 2018  |  Hírek

Idén, március 10. és 13. között a Határtalanul program keretein belül a váci Madách Imre Gimnázium partnereként részt vehettünk egy tartalmas, élményekben gazdag osztálykiránduláson,mely során megismerhettük a környék legszebb látnivalóit, és szorosabb kapcsolatot alakíthattunk ki a helyiekkel is.

A kirándulás első napján ellátogattunk a barokk építészeti csodának számító gödöllői Grassalkovich-kastélyba, ahol a lakosztályok mellett a színház, lovarda és kastélypark megtekintése is felejthetetlen élményt nyújtott.

Következő megállónk a veresegyházi medveotthon volt, ahol testközelből figyelhettük meg a legkülönfélébb állatokat, mert hiába vagyunk székelyek, medvét mi is csak ritkán látunk. A délutáni órákban érkeztünk vissza Vácra, ahol a Madách Imre Gimnázium tanulói bemutatták iskolájuk mindennapjait, majd egy városi séta következett. Helyi szójárást idézve, ,,végicsurogtunk’’ a Duna partján, és útba ejtettük a helytörténeti múzeumot is. Vácot egy hangulatos kisvárosnak ismertük meg, gyönyörű utcákkal és barátságos emberekkel.

Másnap újult erővel és lelkesedéssel indultunk Esztergomba, ahol bejártuk Magyarország legnagyobb templomát, az esztergomi Bazilikát, illetve ezzel együtt a Várat is, mely a Duna jobb partján emelkedő, szakadékos oldalfalakkal határolt magaslaton áll. Nem hagyhattuk ki a visegrádi várat sem, mely történelmi jelentősége mellett csodás kilátásáról is híres, így nem meglepő, hogy az erős szél sem zavart meg minket a táj csodálásában. A délutáni órákat Szentendrén töltöttük, ahol a múzeumok látogatása utáni szabad program során felfedezhettük a város rejtett zugait, legszebb utcáit is. A napot egy közös pizzázással zártuk, majd kicsit közelebbről is megismerkedtünk az ottani diákokkal.

A kirándulás utolsó napján Budapest volt az úti célunk, ahol jó turistához méltóan megnéztük a Halászbástyát, a Mátyás-templomot, illetve körbevezettek a Parlamentben is. A nap csúcspontja a Body-kiállítás megtekintése volt, mely az emberi test titkait mutatta be, és lehetővé tette, hogy tetőtől talpig betekintést nyerjünk bőrünk alá, így láthatóvá és kézzelfoghatóvá vált az emberi test működése. Hálás szívvel tekintünk vissza a Vácon töltött 3 napra, köszönjük a szervezők lelkes hozzáállását és a jól megszervezett, színes programokat. A Határtalanul pályázat kitűnő lehetőséget jelentett, hogy szorosabbra fűzze Erdély és az Anyaország kapcsolatát, és reméljük, hogy a jövőben lesz még lehetőségünk részt venni hasonló programokban.