ARANYos Budapest

Szerkesztő: | 2018. május 22. | Hírek, Hírek

A mi karácsonyi ajándékunk májusban érkezett…

Május 16. és 18. között lehetőségünk adódott egy csodálatos, élményekkel teli három napot eltöltenünk Budapesten, egy Arany János-pályázat megnyerésével. Arany-év lévén a Petőfi Irodalmi Múzeum egy pályázatot hirdetett meg, melyre szemfüles osztályfőnökünk be is nevezett bennünket még tavaly októberben, és végül karácsonyi ajándékként nyújtotta át nekünk a pozitívan elbírált pályázatot, mely egy háromnapos teljesen ingyenes osztálykirándulást jelentett Budapesten.

Kedd este izgalommal tele, nagy csomagjainkkal szálltunk fel a buszra. Másnap reggelre érkeztünk meg a budapesti szállásra, ahol egy gyors átöltözést követően indultunk is az első programunkra. A Dunán hajókáztunk, innen mentünk ebédelni a Petőfi Irodalmi Múzeum éttermébe, ahonnan mindhárom nap jóllakottan indulhattunk tovább a következő programra. A szerdai ebéd után az Országos Széchényi Könyvtárat (OSZK) látogattuk meg a Budai várban, ahol betekintést nyerhettünk a könyvtár történetébe és működésébe. A kötelező programokon kívül dúsítani próbáltuk a budapesti élményszerzésünket, így még listánkra tűztünk egy pár érdekesnek ígérkező programot. Eképpen vezetett utunk a Millenáris Parkba, ahol a Láthatatlan Kiállítást nézhettük meg. Pontosabban fogalmazva tapinthattuk meg. Ugyanis a kiállításon kis csoportokra felosztva, teljes sötétségben különböző helyszínekhez felszerelt szobákon mentünk keresztül (ilyen volt pl. egy lakásbelső, forgalmas út, piac, vadőr lak) egy nemlátó vezető segítségével. Érdekes volt betekinteni, ha csak egy órára is egy olyan világba, ahol szemedet nélkülözve, a többi érzékszervedre hagyatkozva kell megpróbálnod érvényesülni a mindennapokban.Visszamentünk a szállásunkra, vacsoráztunk, majd a hosszú nap után fáradtan tértünk nyugovóra.

Csütörtökön reggeli után, kis táskánkat a hátunkra véve legelsőnek az Országházat vettük célba, ahol egy igazán izgalmas múzeumpedagógiai foglalkozáson vehettünk részt. 4 csoportra osztva színjátékszerűen mutattuk be egymásnak Szent István király koronázását, az eskütételt, a kardsuhintást, majd a nagy mulatságot, a lakomát. A foglalkozás után pedig szájtátva jártuk körbe az impozáns Országházat és csodáltuk meg a koronaékszereket. A Kossuth térről utunk a  Petőfi Irodalmi Múzeumba vezetett, ahol a pazar ebéd emésztésének kókadtságát pillanatok alatt száműzte  egy rendkívül érdekes és élénk múzeumpedagógiai foglalkozás, amelynek témája Toldi Miklós, a szuperhős volt. Itt alkalmunk adódott Toldi márkenevű termékeket kitalálni, Toldit emojik segítségével előadni, Arany János szövegeit rappelve hallgatni, illetve ismereteinket bővíteni e jeles írónkkal kapcsolatban. Ezt követően a Szent István Gimnáziumba mentünk, ahol a testvérosztályunkkal ismerkedhettünk meg. Itt lehetőségünk adódott velük focizni, röpizni, meg bográcsozni. Mint utólag kiderült, a játékok meg a kaja összehozza az embereket, így kissé szomorúan köszöntünk el tőlük, maradtunk volna még.

A péntek reggel már szomorúbban indult, mint az előzőek, tudatában annak, hogy utolsó napunkat töltjük Budapesten. Reggelizés után a grandiózus Vigadó épületét járhattuk körbe, mely ma turisztikai látványosságon kívül összművészeti rendezvényközpont, keletkezése idején viszont egy nagyvilágias táncteremre való igény kielégítéseként épült. Ebéd után az Andrássy út 60. szám alatt található Terror Házába mentünk, amely a 20. századi diktatúrák áldozatainak emlékére létrehozott múzeum. Az itt hallottak és látottak után kissé lesokkolva metróztunk át utolsó programunk helyszínére, a West End City Centerbe, ahol több, mint két órás szabadprogram várt ránk. Miután felpakoltuk magunkat ruhával és az útra való kajával, buszra szálltunk, majd hangos zenével és énekléssel hagytuk el a várost.

Lackó Anita, IX. C osztály

Ez a kirándulás egy mély nyomot hagyott a szívemben, hiszen nagyon-nagyon jól telt. A kirándulás által nemcsak Budapest gyönyörűségeibe tekinthettünk bele, hanem az osztályunknak is sikerült még jobban összerázódnia. Budapest tényleg egy csodaszép nagyváros, tele szebbnél szebb, és értekesebb látnivalókkal. Érdemes elmenni oda. Az emberek is kedvesek, segítőkészek. Nagyon örülünk, hogy megnyertük a pályázatot, szerintem nem volt olyan köztünk, aki rosszul érezte volna magát. Én, személy szerint minden percét élveztem. A programok is érdekesek voltak, és egyáltalán nem voltak unalmasak. És még egyszer köszönjük az osztályfőnökünknek, Szűcs-Olcsváry Melinda tanárnőnek, hogy benevezett bennünket erre a pályázatra, nélküle nem lett volna ilyen élménydús budapesti három napunk.